31 Ekim 2012 Çarşamba


şimdi arkadaşlar şimdiye kadar paylaştıgım konularda kullandıgım birşeydi biraz acıklamak istedim

dbMouseX ; pencerede mouse'nin bulundugu X kordinatını bize veren fonksiyondur

int dbMouseX ( void ) 

dbMouseY ; pencerede mouse'nin bulundugu y kordinatını bize veren fonksiyondur

int dbMouseY ( void ) 

dbMouseClick : mouse'nin sol tuşuna tıklandıgında 1 degeri sağ tıklandıgında 2 degeri döner

int dbMouseClick ( void ) 



burda yapacagımı buton resmimiz 85x30 bu butonu 100x100 kordinatlarına cizdigimize göre mousemiz 185x130 kordinatları arasında ise bir işlem gerçekleştirecegiz




// ########  ##########  #########  #########   ########  #########
// ###  ###  ###     ##  ###   ###  ###   ###   ###            ###
// ########  ##########  ###   ###  ###   ###   ########     #######
// ###  ###  ###     ##  ###   ###  ###   ###   ###   ##       ### 
// ###  ###  ##########  #########  #########   ########       ###
// aboo67.blogspot.com
// www.indietr.com

#include "DarkGDK.h"

void buton () {
int x = dbMouseX(); // mouse'nin X kordinatı
int y = dbMouseY(); // mouse'nin Y kordinatı
int tık = dbMouseClick(); // mouse'nin sol tuşu ile tıklandıgında 1 degerini verir aksi taktirde 0'dır
dbText(612,20,dbStr(x)); // X pozisyonunu ekrana yazdırdık
dbText(612,91,dbStr(y)); // Y pozisyonunu ekrana yazdırdık
// şimdi bizim burda buton olarak kullanacagımız sprite'nin genişligi 85x30 ( boyu 30 eni 85 )
// sprite x100 y100 kordinatlarına cizdigimize göre x185 y130
// yani burda yapacagımız mousenin X kordinatı 100den büyük 185den kücük y kordinatı 100den büyük 130dan kücük bir aralıkta ise bir işlem gercekleştirmek
if ( x > 100 && x < 100 + 85 && y > 100 && y < 100 + 30 ) { 
 dbText(200,200,"aboo67"); // mouse bu belirledigimiz kordinatlar arasındysa ekrana bir text yazdırdık
 if ( tık == 1 ) { // bu kordinatlarda mouse sol tuşuna basılırsa
 // gerçekleştirilcek işlem
 }
}
}
void  DarkGDK ( void ) {
 dbSyncOn();
 dbSyncRate(60);
 dbSetImageColorKey(255,0,255);
 dbLoadImage("başlat.bmp",1);
 dbLoadImage("kordinat.bmp",2);
 dbSprite(1,100,100,1);
 dbSprite(2,540,20,2);
 while ( LoopGDK () ) {
  buton();
  dbSync();
 }

}



0 yorum:

Yorum Gönder

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!