27 Ekim 2012 Cumartesi


dbHideSprite( sprite indexsi ) ; spriteyi gizlemek için kullanılır göstermek için  dbShowSprite kullanılır

void dbHideSprite ( int iSprite ) 

dbShowSprite( sprite indexsi ) ; gizlenmiş spritei göstermek için kullanılır

void dbShowSprite ( int iSprite )

dbRotateSprite ( sprite indexsi , kac derece döndürülcegi )

void dbRotateSprite ( int iSprite, float fAngle ) 



sprite 90 derece döndürdügümüzde

dbRotateSprite ( 1 , 90 ) ;





örnegin sprite üstüne bir text yazmak istiyoruz normal bir döngüde spriteler sonra cizilir yani text spritenin altında kalır



void dbDrawSpritesFirst ( void )

fonksiyonunu kullanarak önce spriteların cizilmesini sağlıyoruz bu sayede textler sonra ciziliyor spritenin üstünde duruyor




dbSizeSprite ( sprite indexsi , X pozisyon , Y pozisyon ) ; cizi olan spritenin boyutlarını degiştirmek için kullanılır

void dbSizeSprite ( int iSprite, int iX, int iY ) 


dbStretchSprite ( sprite indexsi , X , Y ) ;Bu komut verilen ölçek değerlerine göre belirlenen sprite genişletmek veya küçültmek için kullanılır. Sprite hem yatay ve dikey ölçekleme belirtmelisiniz.Ölçek değeri sıfırsa, sprite kaybolur.Ölçek değeri 100 ise, grafiğin özgün boyutuna ayarlanır.Ölçek değeri 200 olarak ayarlıysa, grafiğin boyutunu iki katına çıkacak.

void dbStretchSprite ( int iSprite, int iX, int iY ) 


dbCurrentGraphicsCard ; grafik kartının ismini ekrana yazdır

char* dbCurrentGraphicsCard$ ( void ) 

dbText(100,100, dbCurrentGraphicsCard());


dbScreenFPS ; saniyedeki kare sayısını ekrana yazdırmak için kullanılır

int dbScreenFPS ( void ) 

void FPS () {
char szFPS [ 256 ] = "";
strcpy ( szFPS, "fps = " );
strcat ( szFPS, dbStr ( dbScreenFPS ( ) ) );
dbText ( dbScreenWidth ( ) - 20 - dbTextWidth ( szFPS ), dbScreenHeight ( ) - 40, szFPS );
}

[img=700x500]http://b1210.hizliresim.com/12/v/fb59q.png[/img]

Ses İşlemlerine Gelirsek 

aynı resim cağrık cizer gibi ses dosyası cagırıp calıp veya durduruyoruz

dbLoadSound(dosya yolu , sound indexsi) ; WAV dosyalarını cagırmak için kullanılan fonksiyondur.

void dbLoadSound ( char* szFilename, int iSound ) 
void dbLoadSound ( char* szFilename, int iSound, int iFlag )

dbLoadSound("shoop.wav",1);

dbPlaySound( Sound indexsi ) ; WAV ses dosyasını calmak için kullanılır 

void dbPlaySound ( int iSound ) 
void dbPlaySound ( int iSound, int iStart ) 

dbPlaySound(1);

dbLoopSound ( sound indexsi ) ; Ses dosyası play ile oynatıldıgında 1 kez döner sesi sürekli tekrar etmek veya bellir bir süreyle sesin tekrar etmesini istiyorsak bu fonksiyonu kullanacagız

void dbLoopSound ( int iSound ) 
void dbLoopSound ( int iSound, int iStart ) 
void dbLoopSound ( int iSound, int iStart, int iEnd ) 
void dbLoopSound ( int iSound, int iStart, int iEnd, int iInitial ) 

dbLoopSound(1);

dbStopSound( sound indexsi ) ; çalan ses dosyasını durdurur

void dbStopSound ( int iSound ) 

dbStopSound(1);

dbPauseSound ( sound indexsi ) ; çalan ses dosyasını durdurur fakat tekrar devam ettirilebilir

void dbPauseSound ( int iSound ) 

dbPauseSound (1);

dbSetSoundPan ( sound indexsi , pad oranı ) ; Bu komut sol ve sağ hoparlör bularak standart sesler pan koyacaktır. Negatif bir değer sol hoparlöre ses hareket edecek, pozitif bir değer sağa doğru hareket edecektir. 3D sesleri çalışmaz panning Sound.Pan değeri -10,000 ve 10,000 arası bir tamsayı değeri olmalıdır.

void dbSetSoundPan ( int iSound, int iPan ) 

işim cıktı devamını konuya eklicem

0 yorum:

Yorum Gönder

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!